.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفت مجلس با ریاست بازنشستگان در ورزش
نمایندگان مجلس با درخواست دولت برای امکان ریاست بازنشستگان بر کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک و برخی فدراسیون های ورزشی مخالفت کردند.
مخالفت مجلس با ریاست بازنشستگان در ورزش

نمایندگان در نشست علنی نوبت شب شنبه ۲۹ مهر مجلس شورای اسلامی به بررسی موادی از گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه ادامه دادند.

 

به گزارش شمال نیوز، سپس اعضای خانه ملت رسیدگی به بند الحاقی ۱ ماده ۷۸ لایحه برنامه هفتم توسعه را در دستور کار قرار دادند که به موضوع حضور بازنشستگان در ریاست کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی اختصاص داشت.

 

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به نمایندگی از کمیسیون تلفیق مجلس گفت: باید بستر برای نقش آفرینی جوانان فراهم شود اما به علت برخی تصمیمات گذشته برخی سرمایه های بزرگ را از دست داده ایم که سبب شد تا سکوهای بین المللی را از دست بدهیم سرمایه بزرگی به اسم بازنشستگان را از دست داده ایم که در ۱۵ سال گذشته سبب شده به تدریج جایگاه های مهم جهانی را از دست بدهیم؛ رهاشدگی فدراسیون ها عدم استفاده از نیروهای ارزشمند بازنشسته این روند را تشدید کرده است بنابراین در حکم مورد بررسی آمده که می توانیم به بازنشستگان ریاست کمیته ملی المپیک را اعطا کنیم و ریاست فدراسیون های ورزشی شغل محسوب نمی شود. در حال حاضر به دلیل برخی محدودیت ها، افراد برتر نمی توانند در ریاست فدراسیون ها قرار نمی گیرند اما جایگاه آنها مشمول بررسی مشاغل حساس می شود.

 

در ادامه با موافقت دولت و کمیسیون تلفیق مجلس بند الحاقی یک ماده ۷۸ لایحه برنامه توسعه به رأی گذاشته شد که به تصویب نمایندگان نرسید.

 

سپس محمد حسن آصفری پیشنهاد حذف بند الحاقی یک را ارائه داد و گفت: موضوع شغل محسوب نشدن ریاست کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزشی یک اشتباه است مگر می شود ریاست چنین مجموعه های بزرگ و مهمی شغل نباشد؟ آیا قرار است فردی که در وزارت خانه دیگری سمت دارد، از جایگاه خود استفاده کرده و برای فدراسیون های تحت نظارتش رانت ایجاد کند؟ در طول سال مسابقات ملی و جهانی متعددی دارند که کارهای بزرگی محسوب می شوند. آیا قرار است صرفا از اسم کسی به عنوان ریاست فدراسیون بهره ببریم؟ قحط الرجال در کشور نداریم و افراد توانمند زیادی داریم.

 

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس در مخالفت با این پیشنهاد گفت: نباید افراد بازنشسته که تجربیات گسترده دارند را کنار بگذاریم لذا امکان اصلاح این بند هست و بخش «شاغل محسوب نشدن» را از این بند حذف کنیم و بخش «امکان ریاست بازنشستگان در فدراسیون های ورزشی» در این بند را نگه داشت. مگر ما امکان استفاده از اعضای هیأت علمی بازنشسته را در قانون نداریم؟

 

سید محمد پاک مهر در موافقت با پیشنهاد حذف اظهار کرد: وقتی گفته شود بازنشسته، امکان بازگشت به کار را ندارد باید برای همه مناسب استفاده کرد ما در مشاغل حساس مانند استانداری اجازه استفاده از بازنشستگان را نداریم، این یک تبعیض است؛ از سوی دیگر با قانون دائمی در تعارض است و با سیاست های کلی بخش اشتغال در منافات است. مگر می شود ریاست فدراسیون های ورزشی را شغل محسوب نکرد؟

 

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در اینکه ریاست فدراسیون های ورزشی باید شغل محسوب شود، تردیدی نیست. اما د رمورد بازنشسته ها، موضوع تجربه را هم باید لحاظ کرد اگر به این نتیجه برسیم که از تجربه بازنشسته ها در فدراسیون ها استفاده کنیم، یک ظرفیت است؛ در وزارت خانه ها هم این استثنا در قانون آمده است. بنابراین فکر می کنم این متن را در کمیسیون تلفیق اصلاح کنیم و ظرفیت استفاده از بازنشسته ها ایجاد شود.

 

احمد راستینه نماینده کمیسیون تلفیق مجلس نیز خواستار بازگشت این حکم به کمیسیون تلفیق و اعمال اصلاحات شد؛ به خصوص که کشورهایی که از تجربیات خود بهره برده اند، رشد کرده اند.

 

در نهایت پیشنهاد حذف بند الحاقی یک ماده ۷۸ لایحه برنامه با مخالفت دولت و کمیسیون تلفیق برنامه به رأی گذاشته شد که به تصویب نمایندگان رسید.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.18 seconds.